نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان.
2 دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش فیزیک، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان.
چکیده
تازه های تحقیق
طبق نتایج بهدست آمده آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است و دانشآموزانی که از یادگیری به روش خرد بهرهمند شدهاند؛ نتایج بهتری نسبت به دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهرهمند شده اند، نشان دادند. همچنین نمرات ضعیف در دانشآموزانی که از یادگیری سنتی بهره بردند بیشتر از دانشآموزانی که از یادگیری خرد بهره بردند مشاهده شده است.
نتایج نشان میدهد آموزش با استفاده از یادگیری خرد باعث ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان شده است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
This study aimed to investigate the effect of micro-learning on students' learning level. In this study, two groups of ninth grade students of Imam Reza Non-Profit High School in Mashhad were studied. One group of students received traditional education and the other group received physics lessons using micro-learning (educational clips, gifs, cartoons, games, short stories, book summaries). The number of students in each group was ten. Then, after two weeks, students were tested and the test results were compared. According to the results, education using micro-learning improved the level of students' learning and students who received micro-learning education showed better results than students who received traditional education. Also, poor grades were observed in students who benefited from traditional learning more than students who benefited from micro-learning. The results show that education using micro-learning has improved the level of students' learning.
کلیدواژهها [English]
تأثیرات یادگیری خرد بر سطح یادگیری