نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
دبیر، وزارت آموزش و پرورش، اردبیل، ایران.
چکیده
تازه های تحقیق
. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و روش تحقیق، روش پژوهشهای علّی (آزمایشی) میباشد. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ دانشآموزان سال یازدهم مدرسه عفت استان اردبیل در سال تحصیلی 98-99 به تعداد 45 نفر میباشد. پژوهش براساس دادههای جمعآوری شده از مدت زمان عملکرد دانشآموزان و نمرات آزمودنیها در 5 آزمایشی است که شبیهسازی شدهاند. اطلاعات بهدست آمده از طریق نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای بررسی دادهها از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون بونفرونی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان میدهد با توجه به نتایج بهدست آمده از تحلیل واریانس یکطرفه و سطح معنادار آن و انجام آزمون بونفرونی برای تعیین تاثیرپذیری گروهها، استفاده از شبیهسازها در هر یک از مؤلفههای سرعت عملکرد و نمرات بسیار موثر هستند، پس میتوان از شبیهسازها در جهت یادگیری و آموزش هرچه بهتر دانشآموزان ، بهره برد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسنده [English]
Abstract The purpose of this study was to investigate and evaluate the effect of using physics experiment simulations on students 'learning and performance so that the extent of this effect on students' performance speed and grades can be examined. This research is applied in terms of purpose and the research method is causal (experimental). The statistical population of the study includes all 11th year students of Effat school (N=45) in Ardabil province in the academic year of 2019-2020. The research is based on data collected from students’ performance time and their scores on 5 simulated experiments. Data were analyzed using SPSS software. One-way analysis of variance and Bonferroni test were used to analyze the data. Findings show that according to the results of one-way analysis of variance and its significance level and Bonferroni test to determine the effectiveness of groups, the use of simulators in each of the components of performance speed and grades is very effective, so simulators can be used to learn and teach students better.
کلیدواژهها [English]
نرمافزار شبیه سازآزمایشهای فیزیک